Tänka praktiskt och logiskt. 

När Tyra blir lite för tjock drar vi snabbt ner på all onödig mat, ser till att hon får röra på sig mer. 

När jag tänker på hur barnen bör ha det tänker jag att de borde få frisk luft och solsken varje dag, de ska få i sig bra mat, med vitaminer och grejer. Läsk är ingen bra dryck för barn och självklart får de bara godis på lördagar. De ska lägga sig i tid sova lagom länge och inte vända på dygnet. 

När det gäller mig: jo, det går att leva på popcorn och te! Jag mår finfint efter en hel eftermiddag i soffan tittandes på avsnitt efter avsnitt av kriminalserier på Netflix. Jag är uppe för länge eller lägger mig galet tidigt. När jag jobbar vet jag när jag gör fel, men kan inte skärpa mig. På kvällarna innan jag somnar tänker jag att imorgon ska jag börja ta hand om mig. Jag ska fylla min mage med nyttigheter så kroppen blir pigg och glad, jag ska se till att vara ute mitt på dagen när det är som ljusast, jag ska tänka på att arbeta ergonomiskt och jag ska banne mig börja träna kroppen så den håller längre. V a r j e  k v ä l l! 

Varför är det så lätt att ta hand om andra och helt omöjligt att ta hand om mig?