En ny början. 

I fredags flyttade hästen. Jag har skött allt så otroligt illa. Jag borde aldrig köpt henne, jag borde inte fegat så jävligt och låtit I sköta min smutsiga affär. Blä. Självförakt är bara början. 

Nåväl. Självföraktet får jag försöka komma över. Jag vill bara att allt ska vara över så jag får gå vidare i livet.

Att livet med egen häst är över känns på samma gång väldigt sorgligt och samtidigt väldigt, väldigt lättande. 

Men efter då, vad gör jag då? När jag inte ska ta hand om hästen, ha ångest för att jag inte gör grejer med hästen. Ha mer ångest för att jag inte gör något med hästen. Ha ångest för att hästen kostar för mycket, att hästen ska skos, ska vaccineras… 

På torsdag börjar jag på en yogakurs. Förändring nummer 1. Jag planerar fler förändringar. Men än så länge har de bara med träning att göra. Eller, jag planerar romantiska små resor med Roger. En längre resa med hela familjen. 

Hoppas att hästen blir såld snart så livet kan gå vidare.